Digitaal is de weg

De meeste ondernemingen erkennen dat moderne bedrijfsvoering een combinatie is van online en offline presence. De juiste mix en de juiste benadering voor succes is alles bepalend. Wij helpen u met het invullen van het digitale deel van dit vraagstuk.

Als het gaat over klant gerelateerde processen, begint het meestal met de klant reis of customer journey. Die begint tegenwoordig meestal digitaal en via zoekmachines als Google. Het spreekt voor zich uw bedrijf in deze belangrijke eerste stap hoog scoort. SEO en SEA zijn daarvoor de aangewezen tools. Nu zijn we geen marketeers, maar hebben wel ervaring met het technische inrichten ervan.

Aanvullende tooling kan marketing automation of CRM zijn waarbij de klantreis ondersteund kan worden met relevante informatie. Nog een stap verder gaan is de gehele klant ervaring op de website te personaliseren en op basis van klantprofielen meerder versies van uw website te maken.

Een goede ontkoppeling van de voorkant van het bedrijf (marketing, sales, customer satisfaction en support) moeten netjes ontkoppeld zijn van de achterkant van het bedrijf (administratie, productie, logistiek, etc..) Een moderne ICT architectuur is hierop gericht zodat aan de marktzijde maximale flexibiliteit ontstaat en stabiliteit aan de proces kant.

Digitalisering komt echter meer en meer in de haarvaten van het bedrijf en kunnen in bijna alle aspecten een verbetering brengen in de informatievoorziening en bijdragen aan verder efficiency. Technologie biedt vaak ook nieuwe kansen, denk aan machine learning en virtual reality.

De bedrijfs strategie en het management zouden daarom inhoudelijk betrokken moeten zijn met de mogelijkheden en soms ook bedreigingen die uitgaan van technologie zodat een goede roadmap kan worden gemaakt om maximaal te profiteren van de digitale weg die voor ons ligt.

Samen met NetCare dit pad betreden ? Wij staan open voor een gratis eerste consult op locatie.