Digitaal is de weg

Digitaal is de weg

De meeste ondernemingen erkennen dat moderne bedrijfsvoering een combinatie is van online en offline presence. De juiste mix en de juiste benadering voor succes is alles bepalend. Wij helpen u met het invullen van het digitale deel van dit vraagstuk.

Als het gaat over klant gerelateerde processen, begint het meestal met de klantreis of customer journey. Die begint tegenwoordig meestal digitaal en via zoekmachines als Google. Het spreekt voor zich uw bedrijf in deze belangrijke eerste stap hoog scoort. SEO en SEA zijn daarvoor de aangewezen tools. Nu zijn we geen marketeers, maar we hebben wel ervaring met het technische inrichten ervan.

De klantreis moet vooral doorvertaald worden in de interne systemen. Beginnend bij een marketing en CRM systeem. De contact momenten met de klant moeten zijn vastgesteld, welke beleving hoort daar bij en hoe help je de klant dan in de samenwerking met je bedrijf.

Maar omdat de klantreis niet ophoudt bij de opdracht zal ook in de verdere verwerking van de opdracht de systemen afgestemd moeten zijn op die klantreis.

Operational Excellence is een ander aspect van de digitalisering van het bedrijf. Dit gaat veel meer of efficiƫnt en effectief werken. IT systemen kunnen hier een enorme bijdrage aan leveren door taken te automatiseren, tijdige en goede rapportage en het strak invoeren van het bedrijfsproces in het systeem. Met diverse bedrijfssoftware helpen we klanten hiermee verder.

Tooling als marketing automation of CRM zijn dus behulpzaam om de klantreis te ondersteunen met relevante informatie. Nog een stap verder is de gehele klant ervaring op de website te personaliseren en op basis van klantprofielen meerder versies van uw website te maken.

Digitalisering komt hierdoor meer en meer in de haarvaten van het bedrijf en kunnen in bijna alle aspecten een verbetering brengen in de informatievoorziening en bijdragen aan verder efficiency. Technologie biedt vaak ook nieuwe kansen, denk aan Artificial Intelligence/machine learning, blockchain of the Internet of Things.

De bedrijfs strategie en het management zouden daarom inhoudelijk betrokken moeten zijn met de mogelijkheden en soms ook bedreigingen die uitgaan van technologie zodat een goede roadmap kan worden gemaakt om maximaal te profiteren van de digitale weg die voor ons ligt.

Samen met NetCare dit pad betreden ? Wij staan open voor een gratis eerste consult op locatie.